26 Jun, 2023, 11:26 PM
También:
In Acts 4:5-12, after the Apostles heal a sick man, they are Questioned by the Pharisees
and asked how they did so. They answer, "by the name of Jesus Christ of Nazareth, whom ye
crucified, whom God raised from the dead, even by him doth this man stand here before you
whole ... Neither is there salvation in any other: for there is none other name under heaven
given among men, whereby we must be saved." This is confirmed in the Talmudic tales, where
the acts of healing are also performed by means of the name of Christ. The use of the Ineffable
Name in Toledot Yeshu sounds very much like a response to the claim in the New Testament. It
alone has such power, and even Jesus himself performed his miracles by means of the Ineffable
Name, and not his own name, as the apostles claim. Naturally, according to New Testament
doctrine, Jesus had no need to invoke any name at all as he himself was the source of power.
En Hechos 4:5-12, después de que los Apóstoles sanan a un hombre enfermo, son interrogados por los fariseos.
y preguntó cómo lo hacían. Ellos responden, "en el nombre de Jesucristo de Nazaret, a quien vosotros
crucificado, a quien Dios resucitó de los muertos, por él este hombre está aquí delante de vosotros
todo ... Ni hay salvación en ningún otro: porque no hay otro nombre debajo del cielo
dada entre los hombres, por la cual debemos ser salvos". Esto se confirma en los relatos talmúdicos, donde
los actos de curación también se realizan por medio del nombre de Cristo. El uso del Inefable
Nombre en Toledot Yeshu suena mucho como una respuesta a la afirmación en el Nuevo Testamento. Él
solo tiene tal poder, e incluso Jesús mismo realizó sus milagros por medio del Inefable
Nombre, y no su propio nombre, como pretenden los apóstoles. Naturalmente, según el Nuevo Testamento
doctrina, Jesús no tenía necesidad de invocar ningún nombre en absoluto, ya que él mismo era la fuente del poder.
In Acts 4:5-12, after the Apostles heal a sick man, they are Questioned by the Pharisees
and asked how they did so. They answer, "by the name of Jesus Christ of Nazareth, whom ye
crucified, whom God raised from the dead, even by him doth this man stand here before you
whole ... Neither is there salvation in any other: for there is none other name under heaven
given among men, whereby we must be saved." This is confirmed in the Talmudic tales, where
the acts of healing are also performed by means of the name of Christ. The use of the Ineffable
Name in Toledot Yeshu sounds very much like a response to the claim in the New Testament. It
alone has such power, and even Jesus himself performed his miracles by means of the Ineffable
Name, and not his own name, as the apostles claim. Naturally, according to New Testament
doctrine, Jesus had no need to invoke any name at all as he himself was the source of power.
En Hechos 4:5-12, después de que los Apóstoles sanan a un hombre enfermo, son interrogados por los fariseos.
y preguntó cómo lo hacían. Ellos responden, "en el nombre de Jesucristo de Nazaret, a quien vosotros
crucificado, a quien Dios resucitó de los muertos, por él este hombre está aquí delante de vosotros
todo ... Ni hay salvación en ningún otro: porque no hay otro nombre debajo del cielo
dada entre los hombres, por la cual debemos ser salvos". Esto se confirma en los relatos talmúdicos, donde
los actos de curación también se realizan por medio del nombre de Cristo. El uso del Inefable
Nombre en Toledot Yeshu suena mucho como una respuesta a la afirmación en el Nuevo Testamento. Él
solo tiene tal poder, e incluso Jesús mismo realizó sus milagros por medio del Inefable
Nombre, y no su propio nombre, como pretenden los apóstoles. Naturalmente, según el Nuevo Testamento
doctrina, Jesús no tenía necesidad de invocar ningún nombre en absoluto, ya que él mismo era la fuente del poder.
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